با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ آخرین یافته های محققان در مورد دفع چربی از بدن
زیارت عاشورا

 تحقیقات اخیر دانشمندان در دانشگاه نیوسات ولز حاکی از آن است که ریه ها ارگان اصلی برای دفع چربی و کاهش وزن می باشند .

سلول های چربی انسانی به شکل تری گلیسیرید ذخیره می شود که خود از سه اتم اکسیژن ، کربن و هیدروژن ساخته شده است ، بنابراین در هنگام کاهش وزن و آب شدن چربی ها بدن مجبور به باز کردن این سه اتم در مولکول های تری گلیسیرید می باشد که در واقع این فرآیند اکسیداسیون نام دارد .

دفع چربی های بدن

دفع چربی های بدن

تحقیقات دانشمندان نشان می دهد که بیش از ۸۰ درصد این چربی ها به شکل دی اکسید کربن از طریق ریه ها خارج شده و مابقی آن به آب تبدیل می شود ؛ که این آب تولید شده از طریق تعرق ، تنفس ، ادرار ، اشک و سایر مایعات از بدن خارج می شود .

نتایج مربوط به این پژوهش در مجله ی علمی BMJ به چاپ رسیده است .

در آخر هم اطلاعاتی در مورد چربی،در اختیار شما می گزاریم.

چربی

به نقل از ویکی پدیا:

چربیطیف وسیعی از ترکیبات آلی گویند که در بسیاری از مواد روزمره همانند گوشت، زرده تخم مرغ، فراورده‌های لبنیاتی، و روغن‌ها بطور طبیعی یافت می‌شوند.

چربی‌ها معمولاً از ترکیباتی بنام اسیدهای چربی تشکیل یافته‌اند، و معمولاً در آب (بدلیل خواص غیرقطبی خود) نامحلولند.

اغلب چربی‌های خون به شکل تری گلیسیرید (دارای سه زنجیره اسید چرب)، کلسترول (حلقوی) و لیپوپروتئین دیده می‌شوند. چربی یک منبع ذخیره انرژی است. یک واحد چربی بیش از دوبرابر پروتئین و نشاسته هموزون خود انرژی دارد.انسان چربی گیاهی مورد نیاز خود را عمدتاً از دانه و میوه گیاهان که منبع ذخیره چربیها هستند تامین می کند.



با سلام جهت استفاده از مطالب صلوات بر محمد و آل محمد بفرستيد و لطفاً لينك ما را در وبلاگ يا وبسايت خود قرار دهيد و به دوستان خود معرفي نماييد باتشكر - مديريت وبلاگ

معلم كلاس ششم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 15 دی 1393برچسب:, | 13:32 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |